KONSUMERKINI
Toggle Navigation
  • Home
  • Mengenai Portal KonsumerKINI
  • Berita Terkini
    • Info Pengguna
    • Isu SCAM
    • Kos Sara Hidup
    • Kewangan
    • Perumahan
    • Isu Coronavirus (COVID19)
    • Pengangkutan Awam
    • Kesihatan
    • Isu Umum
    • Alam Sekitar
    • Isu Makanan
    • Hak Asasi Manusia
    • Rencana
    • Keselamatan Produk
    • Polisi Awam
    • Pendidikan
    • Isu OKU
    • Memorandum
    • Keselamatan Asas
    • Kempen
  • PROGRAM LATIHAN INDUSTRI/INTERNSHIP 2022
  • You are here:  
  • Home
  • Berita Terkini
  • Isu SCAM
Filters
List of articles in category Isu SCAM
Title Created Date
Kerajaan teliti undang-undang kembalikan wang mangsa penipuan dalam talian 28 March 2023
31,169 kes jenayah dalam talian direkodkan hingga Jun 2022 27 July 2022
Kaspersky: Phishing attempts in Malaysia mostly target payment system 21 June 2022
PERINGATAN: Web e-Link Palsu 20 June 2022
Macau Scam’s new tactic: a police notice to probe Macau Scam 14 June 2022
'Tolong jangan jadi mangsa scammer' 09 June 2022
Keldai akaun: Pemilik akan disenarai hitam, halang buka akaun baharu 12 May 2022
Learn how to spot scams 12 May 2022
AMARAN ❗ FAKE FOMCA APPS 29 March 2022
Ambil tahu kes penipuan dalam talian 06 January 2022

Latest Articles

  • Kerajaan diminta pecah monopoli sektor makanan, perubatan - FOMCA
  • Luaskan konsep 'rahmah' meliputi isu kos, kualiti rumah mampu milik - FOMCA
  • LETTER | Ending the Touch 'n Go monopoly - FOMCA
  • No more Puspakom monopoly on vehicle inspections once concession ends, says Transport Minister
  • Banyak pemain bersedia tawar sistem pembayaran terbuka di tol - Salahuddin
  1. Berita dan rencana yang disiarkan di dalam KonsumerKINI boleh diulang terbit dan diulang siar oleh mana-mana media cetak atau elektronik, blog ataupun laman web bagi tujuan untuk memberikan pendidikan dan maklumat kepada pengguna.
  2. Ulang terbit atau ulang siar boleh dilakukan tanpa mendapatkan kebenaran bertulis daripada pihak KonsumerKINI terlebih dahulu.
  3. Walau bagaimanapun, digalakkan supaya meletakkan alamat laman web KonsumerKINI bagi tujuan rujukan.
  4. Media cetak dan elektronik digalakkan untuk menghubungi pihak yang membuat kenyataan dalam KonsumerKINI sekiranya ingin mendapatkan maklumat lanjut.

Back to Top

© 2023 KONSUMERKINI